Presentatie in de elektronicawinkel

Bij het kopen van bijvoorbeeld een mobiele telefoon, tablet of laptop is het belangrijk dat je verschillende aspecten afweegt die voor jou belangrijk zijn. Deze voorkeuren kunnen ontzettend uiteenlopen. De een vindt het belangrijk dat zijn mobiele apparaat ontzettend snel is, de ander hecht misschien meer waarde aan opslagruimte of design. Als je een winkel binnenloopt weegt echter het beeld van een product dat je meekrijgt ook mee. Hoe verhoudt het product zich op het eerste gezicht met jouw voorkeuren? De presentatie van de producten die je kunt kopen hangt onder andere af van hoe ze verlicht zijn. Een voorbeeld van een lichtbron die gebruikt kan worden zijn led strips.

Pakken producten de spotlight?

Zoals gezegd zijn INTOLED led strips maar één van de vele voorbeelden die er zijn wat betreft verlichting die gebruikt kunnen worden om producten zo goed mogelijk uit de verf te laten komen. Je kunt spelen met de accentuering van verlichting zodat de presentatie van de producten een absoluut maximum aan kwaliteit bereikt. Dit zal ongetwijfeld potentiële klanten aanspreken en misschien hen wel het laatste zetje geven om het product te kopen. Dat is natuurlijk wat je wil als marketingmedewerker of eigenaar van de betreffende elektronicawinkel. Wil je nog meer extraatjes toevoegen? Dat kan natuurlijk! Je kan verschillende speelse elementen toevoegen aan de presentatie en zo het wow-effect nog meer vergroten.

Andere vormen van marketing

De verlichting is zoals gezegd maar een van de vele elementen in de marketingmix die het verschil kunnen maken. Je kan ook denken aan speciale promotieacties, prijsacties of psychologische prijszetting. Acties op de sociale media zijn tegenwoordig ook populair. De komst en het vele gebruik van het internet heeft de gereedschapskist van marketeers drastisch uitgebreid. Ook het gebruik hiervan kan bijdragen aan een goede presentatie. Je kunt bijvoorbeeld promotiefilmpjes opnemen waarin ook weer de verlichting terugkomt. En zo zie je: alle elementen van een goede presentatie staan in verbinding met elkaar.